Heading image

FAQ

1. Automobilky mají lék na nedostatek řidičů.

Chtějí po EU, aby povolila kamionové konvoje, které se částečně budou řídit samy.Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) vyzvala Evropskou unii, aby do roku 2023 povolila na dálnicích provoz takzvaných konvojů. Řidič by seděl jen v prvním voze. 10 tisíc profesionálních řidičů chybí podle personálních agentur v České republice. (info k 06/2018)...

2. Kamioňák, kdo vlastně je? Je to řidič nebo skladník?

Zajímá Vás stanovisko k této problematice? Kolegové řidiči, jste řidiči nebo skladníci? Jaký je Váš názor na to, že jako řidič z povolání přijedete nakládku/vykládku a musíte si sám naložit? Jaké podle Vás má tato situace řešení, když nemáte školení na elektrický vysokozvižný vozík, které pro práci s těmito stroji musíte speciální školení mít. Když...

3. Povinnosti dopravce při převzetí zásilky k přepravě - Úmluva CMR

Jednání dopravce, resp. jeho řidiče, při nakládce zásilky je z pohledu účinné prevence rizik vzniku poškození přepravované zásilky, resp. z hlediska možností dopravce zprostit se své odpovědnosti za případné poškození zásilky, mimořádně významné. Je proto namístě připomenout klíčové zákonné povinnosti a možnosti dopravce, resp. jeho řidiče, spojené...

4. Chytrá parkoviště a odbavovací systémy - jak to vlastně bude ?

Chytrá parkoviště a odbavovací systémy se prosazují i v nákladní přepravě. Umí regulovat dopravu i odhalovat zloděje Nedostatek odstavných parkovišť pro kamiony neřeší jen Česko, ale i země západní Evropy či USA. Řidičům začínají hledání a rezervaci volných stání ulehčovat moderní technologie a mobilní aplikace. Provoz v průmyslových parcích, naklá...